Wednesday, 11 April 2012

Tips Semangat Bekerja

Assalamualaikum...

Hi Kawan2...hari Khamis....semalam we all kan cuti so....arini dah tentu la...sindrom2 kemalasan datang bekerja itu mendatang....mulalah dalam kepala tuh berligar2 berangan ...Alangkah indahnya bercuti....alangkah bahagia nya jika kite dok tido lagik.....aaaaaaa....alangkah bahagianya rasa hati ku ini jika tetiba arini adalah ari sabtu.......uuuu....tp itu semua angan2....hmmmphhhh...

kat sini kite ada tempek beberapa tips untuk semangat bekerja bila malas.

1. Bagi yang islam....bacalah doa apa yang patot sebelum g keje...:)
2.  Ingat....kerja ini adalah amanah dan tanggungjawab kite pada diri.
3.  Ikhlas dalam melakukan sesuatu perkara.
4.  Breakfast...itu penting untuk membuat kan diri anda cergas tau ( tap korang jangan g bantai nasik lemak dua pinggan lak...makan hanya sekadar mengalas perot jerrrrr!!!)
5. Senyum....senyum....senyum.....itu penting....jgn masam2 muka nak g keje.....happy happy kan diri anda..
6. Bersyukur sebab kite masih ada kerja untuk dilakukan demi menyara hidup kite ni...

Ok kengkawan ini antara tips yang dipakai oleh kite bila malas nak bekerja


Psst psst : Abaikan ada tompok makanan kat lukisan tuh...hakhak....

6 comments:

  1. smbil lukis sambil mkn eh. huu

    ReplyDelete
    Replies
    1. errrr....kantoi kite....hakhak.....multitasking la katakan

      Delete
  2. sifat malas ni memang ada pd semua org...bila menyerang memang teruk betul laa..nak mandi pun malas...hahaha..

    berbakat cik sweetpea nih...melukis pandai..buat kraf pun pandai..memasak pandai tak? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. errrr....masak setakat untuk sendrik makan ja.....skill masak untuk ramai2 hanya guna bila raya jer..stahun 2 kali jek hokeh..tu pun sebab cek ni anak sulung pompuan....huuuuuuuuu...nak xnak kena masak gak...:(

      Delete