Tuesday 23 September 2014

Pengguna LRT

Hari ni aku ada seminar dekat dengan KLSentral.
So ofkos aku akan guna pengangkutan awam....sebab kalau nak bawa kete kesana dengan nak harung jem pehtu nak cari parking...
Owh amatla tidak praktikal

So pepagi lagi aku naik.lrt...
Well seperti.aku jangka...lrt memang tahap sardin la kan..
Tp aku x kesah semua tu...
Aku juga dulu pernah menjadi pengguna setia lrt

Tp antara dulu n.sekarang ada bezanya...
Jika masa aku naik dulu
Kalau nampak.pompuan.pregnent or ada bawak anak
Pengguna akan bangun

Pehtu kalau nampak org buta mereka akan tolong bawakan jalan

Tp sekarang.....serius semua tu seakan hilang
Tak.tahu.kemana pergi semua nilai2 murni
Tadi aku ternampak seorang kakak buta sedang langgar2 tiang sebab nak cari mesin keluar

Korang tau....sorang pun x heran....semua hanya pentingkan diri untuk keluar.dr situ cepat2..
Mungkin sebab semua nak.kejar punch card..

Tp rasanya untuk korang tolong pegang n tunjuk.jalan kat kakak tu xda susahnya ok.....aku.harap lebih ramai yg lebih sensitive...

3 comments:

  1. nilai-nilai murni dalam diri rakyat malaysia makin berkurangan kan?

    ReplyDelete
  2. hurm. masing2 sebok dgn phone and buat2 x nmpk. itu realiti:)....

    ReplyDelete