Monday 1 September 2014

Awana Genting Resort

Minggu lepas keje outstation..
Sebab tu macam slow sikit nak update blog ni...
Sorry pada kawan2...adik2 yang menjengah ke blog akak..
Tq pada yang follow...nant akak akan buka chat box...track balik and follow u ols eh...
Sorry sesangat kalau terlepas pandang..

Okeh....minggu lepas aku g Genting.....naik sana nak siapkan report ISP..
kami geng2 penulis ISP semua naik atas sana sebab nak lari dari opis..
Kang kalau kami dok opis alamatnya..memang x siapla ISP kami...
Hahaha....banyak sangat gangguan nak menulis...
Geng tulis ISP....haha..

Kami memilih awana genting resort sebab dengan harapan..
Mendapat ketenangan nak menulis kat sana....hahaha.. kemain ko....cari ilham gitu...
Aku drive ke sana....sebab dekat ja ngan umah....lebih kurang 45 minit ja aku drive nak naik atas sana...
Sampai  ja sana..happy ya amat...sebab cuaca dia nyaman...sejuk ja....

Owh kat resort ni kan.....parking dia free je...i like..
Aku sampai sana dalam kul 12++....elok2 time lunch...
Aku makan kat cafe Rajawali.... so far bagi aku food dia ok la...
Ala...what do u aspect kan food hotel...mana korang g pun sama jer....aku bg 3 star la utk makanan dia
Dining dia cantik...aku suka dok dekat bahagian luar...sambil makan...sambil menikmati permandangan...
Ni tempat makan kat luor....



Sekarang aku nak cerita plak pasal bilik dia...
Dia ada macam2 room...tp aku dapat bilik superior deluxe...
Dalam bilik tu ada katil queen dua....so sesuai utk family...
Tp ritu aku p sorang...korang bayangkan....bertapa takutnya aku bila nak tido malam...sorang2 dengan bilik besar mcm tu.....arghhhh....stress.....
Besar kan....korang leh datang 1 family sini...




Bilik air dia plak...
Standard macam lain2..
Ada bathtub....and also hotel ni sediakan towel + toiletries..



Fasiliti lain dalam bilik..
Ada TV, kettle,peti ais....refrshment..ha...ni paling aku suka...dia ada sediakan siap2 seterika n iron board dalam bilik....so aku x payah nak call housekeeping ngantor seterika kat aku....
Ada kipas or aircond....korang leh pilih....aku just pakai kipas..sebab sejuk oiiii kalau aircond..

Bilik aku juga ada beranda luar...so korang leh keluar menikmati pemandangan...
Aku pepagi mest buat air teh n minum kat luar tu...sambil hirup udara segar before aku turun breakfast..
Udara macam ni bukan senang nak dapat kalau aku balik KL...

Bagi yang nak naik ke genting....oh yeah...ada shuttle free....
Korang leh pilih nak g cabel car...or trus naik atas sana...
Aku sekadar nengok ajala .....hidup aku dalam dewan nulis report ja...dari pegi sampai la balik...huuuuuuuu

Dia ada gak padang golf....swimming pool n macam2 lagi la...korang kalau nak g sana better booking online macam booking.com...or agoda....leh dapat price best...
x silap aku bilik aku harga dia...dalam 200++...


So...so far aku bagi hotel ni.....5 star.....memang best...aku akan repeat balik kalau g genting lagi..




Psst psst : Ehehe...rasa mcm nak ajak ja En.Nizal g sana...saja2 vacation...lari kuor dari KL kan...





1 comment: