Tuesday, 3 June 2014

At last....my first Chef Knife

Sapo yang penah p jusco??? angkat tangan!!!
hehe...kalau korang perasan kan....kat jusco dia orang ada buat promotion setiap pembelian RM 30 akan dapat setem....korang kumpui setem tu...nant leh redem pisau...

So....alkisahnya....aku dengan gigihnya mengumpul setem sampai 50 keping....sebab nak tukar chef knife....owh....TQ to FIL n MIL sebab sedekah kan 6 setem kat aku......mama dah ada 3 pisau...aku satu pisau pun tak dapat g masa tuh....tuh aku mintak belas ikhsan suh bagi aku setem. Ni semua gara2 aku nengok masterchef la jadi macam ni....


Memandangkan setem aku da cukup.... semalam walau dalam keadaan demam batok selesema...aku ajak gak nizal keluar p jusco sebab nak redem pisau punya pasal.....Nizal pasrah terpaksa bawak aku p jusco...sebab slagi aku x dapat chef knife tuh mest aku bising....

Ni la chef knife nye.....smlm masak guna pisau ni....erm....perasaan guna pisau dia....ofkos la kan lain....sebab....nak potong tuh rasa senang...sebab dia berat..trasa bila masak tuh sedap je makanan...

Smlm aku masak ayam rempah kunyit beroyster.... Sebab nizal memang suka sangat aku masak ni....so sebab nak ucap tq kat dia...aku masak la masakan kegemaran dia ni..



Abaikan keadaan gambor ayam tuh....aku terlupa amik masa hidang...ni da separuh jalan makan baru tringat nak amik,...


Psst psst : Macam best je kan kalau ada pisau carving....leh carving buah... hikhik














3 comments:

  1. sempat ke x sempat ke snap..bak sini sket ayam tu! biasa nih makan tak pelawa nih!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehehe...sorry....sila2 jemput makan... (^_____^)

      Delete