Saturday, 25 February 2012

Jom kawan2 kita Derma darah

Assalamualaikum...
hi Guys,
Arini kite g derma darah....ehehe...best tau kawan2....kalau menderma darah ni....mula2 derma memangla kite rasa macam takot...tap if dah biasa...hehe...pasti korang gian...sekali cuba nak lagi ( hehe....macam iklan plak kan)...lagipun banyak faedah tau kita boleh dapat dari menderma darah ni tau..antaranya...

1. Mengurangkan paras 'iron' dalam darah  kite...( kalau banyak iron risiko nak kena serangan jantung ni tinggi tau)...so beware
2.Menderma darah sudah tentu menyihatkan badan kite sebab darah2 lama dapat digantikan dengan yang baru.......kkorang semua suke menda baru kan....so apa salahnya mendapat darah yg baru kan kan....nice to your body dear
3. Lepas tuh boleh develop sifat yang mulia...iaitu menolong satu sama lain...:)..kan bagus kan tolong menolong ni amalan mulia you


Kite sedang mengisi borang...
Proses cek HB ngan Iron....

Kan dah banyak kali kite derma....hikhik

Proses pengambilan darah
 
Tadaaa....se beg penuh darah ku....ehehe....Darah kite darah AB...Bye bye darah

Kite selepas mengambil darah....ehehe...maintain maintain

Ni Housemate kite....ehehe...mamarazi mengambil gambor...kalau dia tau gambor dia kene tempek sini...sah ngajuk sminggu
Senyum ye kak....pas derma...hikhik
Ni sorang g housemate kite....dia tukang teman jer...xleh derma....hehe....xper next time k Baya kite menderma sama
.
Psst psst : So apa tunggu lagi meh kite menderma darah...


22 comments:

  1. Replies
    1. ala....jgn la takut....x sakit pun tau

      Delete
  2. jln sini .. omg x sakit ke? takutnye .

    ReplyDelete
    Replies
    1. x sakit....rasa macam kena gigit semut je

      Delete
  3. baru sekali derma darah..best! hehehe

    eh derma kat mne ni? tabung darah negara ke

    ReplyDelete
  4. Tak pernah derma darah..berat tak mencukupi.. :)

    ReplyDelete
  5. scary, pernah nak cuba, tp pengsan...
    hahahah
    Lala takut darah :(

    ReplyDelete
  6. korn x pernah la derma darah.. takutt.. hehehe

    ReplyDelete
  7. nak derma juga... tak kesempatan lagi...

    ReplyDelete
  8. ejam dah 8-10 kali kot. Sebab dulu slalu berlumba2 dengan kawan. siapa paling bawak derma.. :)

    but now dah stop. busy sikit dengan masa.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yaka...wah tabik spring toink toink la sama Ejam...:)

      Delete
  9. sy pun nk derma..tp xberpeluang lagi nk derma..kih2

    ReplyDelete
  10. hehe...xper2...nanti adala peluangnya tuh yer

    ReplyDelete
  11. hehe emy takut nak menderma bukan tamak darah tau!! hehe :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ye...kite percaya anda x tamak...bweeekkk...:P

      Delete
  12. wa tu "gua" ke or wa tu "wawa" ? @.@ ehehe... confius.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh...kite pun kompius...apo kah ini ejam?

      Delete