Friday, 30 September 2011

Sayang dan Pengorbanan

Asalamualaikum.......
Alamak tgk tajuk entri kali nie...jiwang karat la plak yer....em...sebenarnya...kite kan ada terfikir sesuatu benda...bila tgk jer perkataan sayang kan mesti akan di ikuti dengan pengorbanan ( macam lagu Ziana zain tuh....korban Cinta...uhuks...maaf kak Jena...kite sesuka hati ja letak lagu akak dalam ni...ekeke)..

Sebenarnya kan...apakah erti sayang ye? kalau ikot kan kepada kamus maksudnya mengasihi, mencintai; kasihan, berasa belas (akan); kasih, cinta; bahasa percakapan kekasih, jantung hati...bla bla bla lagi la kan (macam nak buat paper work lak kan....)


Ok lupakan definasi itu....em...bila aku cuba fahami maksud tuh....kite dapat membuat 1 kesimpulan la...Bagi kite....erti sayang adalah bila kita melihat org yg kita sayang sentiasa gembira....walaupun kita terpaksa berkorban dan melukakan hati kita sendiri...memang macam sengal dan bodoh sahaja kan statement itu...kite sendiri pun x dapat menerima statement itu....seseorang manusia sanggup bersedih untuk org yg kita sayang (ceh..apodaaaaa)...tapi itu lah hakikat kehidupan kan....sepandai mana pun manusia itu atau selogik manapun dia ( walau segenius manapun).....bila melibatkan soal cinta dan hati...akan jadi lemah dan mungkin akhirnya kecundang jugak ( kacuali la kalau korang hati berlian)...

Cuba korang fikir ( jangan cuba memang suh korang fikir jugak2...huhuhu)


  • Lelaki sanggup berbunuhan kerana merebut kekasih hati.
  • Seorang ibu...sanggup menahan sakit bersalin demi anak yg dikandung
  • seorang ibu juga sanggup berjaga malam demi menjaga anak nya dari digigit nyamuk
  • Seorang ayah sanggup bekerja siang malam demi sebuah keluarga
  • Umat rasullulah sanggup bangun malam menunaikan solat sunat pada penciptanya...kerna cinta pada Allah SWT.
  • Tidak kurang juga manusia yang sanggup mengorbankan diri kerana kecewa bercinta.....nauzubillah.......( yang ni jangan ikot k!!!!!)
So...cinta itu memang akan diikuti dengan pengorbanan....Apa yang kita nak sampaikan disini sebenarnya...


HARGAILAH ORANG YG SAYANGI KAMU......SEBAB BANYAK PENGORABANAN YANG TELAH MEREKA LAKUKAN UNTUK KITA..






I Lap U all....heeeeeeee


mode kite : Homesick....rindu kat mak...uhuhuhuhu...


Psst Psst : Kita sayang kat follower kita tau..muah muah muah...sebab tuh kite rajin blogwalking...ahaks...akhir kata....terima lah lukisan kite yg x seberapa ini..( dilukis ngan penuh kasih sayang..lalalalala)...wasalam..:)

12 comments:

  1. canteknye heart...i lap u gak lah...hehehh

    ReplyDelete
  2. waaaaahhhh..teliti gilew kamooo.lawa gileeeewww beb...sayangi la diri anda..muah muah muah gak..hahaha

    ReplyDelete
  3. Admire sungguh.. Nk sgt tgk cmne sweetpea buat art nih.. Btw lap u too.. N hope kite smua dbanjiri kasih dan syg..

    Smile... :)

    ReplyDelete
  4. dalam banyak2 cinta & pengorbanan...hanya pada Allah Taala yg berbaloi...sungguh2 berbaloi kerana itu lah cinta & pengorbanan yg haq.

    ReplyDelete
  5. CTk....muah muah jugak...hahaha...:)

    Ain...alahai...sy lukis main2 jer(ngedit kat picasa ngan photoscape ja lobih nya)...i lap u too

    Ayie...itu cinta teragung...sukar untuk dapat cinta itu...

    ReplyDelete
  6. Cantik gambar heart tu..cinta pada sesiapa pun pasti menuntut pengorbanan

    ReplyDelete
  7. ada entry pasal ibu yang sayang kat anak dia sampai sanggup terjun gaung.. check it out my blog..
    http://sinaredha.blogspot.com/2011/09/cerita-disebalik-gambar.html

    ReplyDelete
  8. diana : TQ...

    Cayzal...erm dah tgk entry awk tuh...terharunya tgk mak singa sanggup gadai nyawa kat anak dia....sob sob

    ReplyDelete
  9. pengertiaan sayang dan pengorbanan yang sebenarnya.. bole ke kita buat mcm tu?

    ReplyDelete
  10. nice heart~! hehehe..seorang ibu sanggup menahan sakit untuk melahirkan anak yang di kandung..ye, itu la pengorbanan terbesar ibu kepd kita.. =)

    ReplyDelete
  11. cayzal....erm...susah nak ckp sebab x penah nak jadi mak lagi,heheh

    Aina...huhuh...tula sebab rindu kat mak ni

    ReplyDelete