Friday, 7 August 2015

Resepi : Puding ice-cream oreo

Assalamualaikum

Bila raya je rumah terbuka
Bila rumah terbuka je mesti raya kan...

Memang orang Malaysia ni suka makan...hehe
Actually arini, opis En.Nizal ada buat jamuan bahagian terbuka
Awal-awal lagi dia dah request nak puding ais krim oreo....suke sangat dia ngan puding tu....:)

Sebelum SP melalut panjang meh SP nak kongsikan bahan dan cara-cara membuatnya

Bahan-Bahan
1 paket agar-agar
3-4 cawan air
1 tin susu sejat *
2 bungkus biskut oreo ( 1 dikisar, 1 untuk hiasan)
1 sdt esen vanilla *
Ais krim ( tidak kisah perisa apa...tp SP suka gunakan vanilla sebab rasa dia lebih clean)*
Gula *
1 biji telur *

Cara-cara

  1. Masakkan agar-agar bersama air dengan api yang sederhana.
  2. sementara agar-agar masak kisarkan 1 paket oreo dengan menggunakan blender kering. kalau korang rasa malas nak kisar...g je kedai beli yang dah siap kisar. Setelah kisar ketepikan
  3. Bahan yang bertanda * dicampurkan semua. dan gaul hingga sebati....tak perlu la nak beria sangat gaulkan...ala-ala je.... asal benda tu sebati.
  4. setelah agar-agar yang dimasak tadi larut.. masukkan bancuhan tadi (3)..dah masak sehingga sebati...
  5. Setelah sebati...ambil kisaran oreo (2) dan masukkan ke dalam adunan agar-agar. kacau rata dan tutup api.
  6. Masukkan adunan tadi ke dalam bekas dan hias ikut suka hati anda.
  7. Setelah sejuk boleh la dihidangkan.
Lagi sedap kalau letak dalam peti ais tau... yerla dah nama pun ais krim kan...:)
So u ols semua, lepas ni kalau ada jamuan...boleh la cuba ye resepi ni...
tak payah dah nak pening-pening kepala nak cari apa yang nak dibawa ke jamuan
bahan pun x banyak...jimat, nak buat pun senang je....
yang penting bersih...
Selamat mencuba ye...

Ok...ni SP kongsikan puding yang SP buat semalam..




Masa susun oreo....terkena sikit adunan...huhu

Dah siap untuk dibawa... :)

Psst psst : Lepas ni nak cuba buat kek cheese oreo pula.


3 comments:

  1. Pengen yang lebih seru ...
    Ayo kunjungi www.asianbet77.com
    Buktikan sendiri ..

    Real Play = Real Money

    - Bonus Promo Red Card pertandingan manapun .
    - Bonus Mixparlay .
    - Bonus Tangkasnet setiap hari .
    - New Produk Sabung Ayam ( minimal bet sangat ringan ) .
    - Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
    - Cash Back up to 10 % .
    - Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

    Untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
    - YM : op1_asianbet77@yahoo.com
    - EMAIL : asianbet77@yahoo.com
    - WHATSAPP : +63 905 213 7234
    - WECHAT : asianbet_77
    - SMS CENTER : +63 905 209 8162
    - PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

    Salam Admin ,
    asianbet77.com

    Download Disini

    ReplyDelete
  2. Oreo memang digemari oleh semua kanak-kanak dan termasuk orang dewasa jugak.

    velcro tape supply

    ReplyDelete
  3. Оцените проститутки Екатеринбурга на дом 50x50 So u ols semua, lepas ni kalau ada jamuan...boleh la cuba ye resepi ni...
    tak payah dah nak pening-pening kepala nak cari apa yang nak dibawa ke jamuan
    bahan pun x banyak...jimat, nak buat pun senang je.
    Я страстная и горячая в постели, поэтому уверена что Вам понравится. Работаю на выезд, звоните - не пожалеете!

    ReplyDelete